Svartsjuka förstör

De flesta vet om detta redan, men kanske inte alla..
Så tänker skriva det här också, bara för att...
Det tog slut mellan mig och Patrik i söndags, min svartsjuka är för mycket för honom, speciellt då den är helt ogrundad. Jag har inte tillräckligt mycket tro på mig själv vilket gör att så fort en tjejkompis skriver till honom så vill jag veta vad hon säger och vem hon är osv. Så förstår honom fullt ut!
Vi kommer att vara vänner istället, då det funkar bättre för oss båda.
Vem vet, kanske att vi hittar varandra igen längre fram?

Tills dess så ska jag söka upp en kurator och börja prata, försöka få fram grunden till denna svartsjuka och försöka hitta en lösning i att få bort den, på riktigt och för gott. För jag VÄGRAR låta den förstöra för mig en gång till!
Mitt första steg i denna process är att jag var och köpte boken "Svartsjukeakuten" igår, den verkar bra och jag tror att jag kan få mycket tips och råd utifrån den.
När jag ändå var ner på stan igår passade jag på att köpa födelsedagspresenter åt lillasyster som fyller 9 på måndag. Stor hon blir! :) Hoppas hon gillar dom.
Bara Mors Dag-present kvar, vad sjutton ska jag hitta på då? Jaja, något kan jag nog lista ut.

Ska även tanka på mitt Friskis & Svettis-kort så jag kan komma igång att träna igen, saknar att gå på styrkemedelpassen. Denna gång ska jag dessutom använda kortet ordentligt, inte göra som förra gången, ladda för 1 år och sen bara använda det sista månaden. Så bortkastade pengar.

Jag har dessutom fått nya papper för körkortstillstånd och mamma har skickat in om att bli handledare.Ska säga åt pappa att göra det också, sen är det bara att tuta och köra! :D

Nu ska jag avsluta här och åka till jobbet. Hoppas det inte är allt för mycket att göra bara.

Ha det bra och tack för att ni finns ! <3

Kommentarer
Postat av: Helena

Verkligen tråkigt detta gumman:(

Men jag är glad att du har tagit steget att vilja hitta "problemen" önskar dig stor lycka till och jag finns här i alla lägen!

Tack för att DU finns! <3

Många kramar!

2010-05-28 @ 15:35:09
URL: http://helenasoas.blogspot.com
Postat av: Helena

hehe...på sätt och vis.. handlar om krigskonst :)

2010-06-01 @ 23:23:15
URL: http://helenasoas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0