Bad day

Alla har vi våra dåliga dagar. Idag har varit en sådan för mig.

Börjar med att jag vaknar redan klockan 08.30 och är pigg och glad, tills dess att jag kommer på att NEJ jag måste sova några timmar till, jag ska ju jobba natt idag. Så gosar in mig brevid min varma pojkvän igen och tycker det är jättemysigt att ligga där. Men inte fan somnar jag om för det, jag ligger istället och småslumrar och blir mer och mer irriterad. Till slut tvingar jag istället upp Båth klockan 10 fast vi hade planerat att gå upp runt 12 :P Han var inte så glad över det.
Sen var jag på stan med Emelie och var tvungen att släpa runt på min extremt tunga datorväska så jag fick bara ondare och ondare i ryggen. Jag hittade dessutom ett par bruna tights som jag tänkte köpa, men mitt bankkort tänkte inte samma sak.
De kostade 79 kr och jag hade 71 kronor kvar på kortet. Vadå? Irriterande? Nej, varför tror du det?
Kom slutligen hem till mamma. Upptäcker där att det varken finns chips eller läsk till helgen, mammas ursäkt är: Ja men du jobbar ju. Men det går väl att äta chips den tiden man inte jobbar? För jag jobbar inte 24/7 direkt. Men men, hon ska handla jordnötsringar åt mig imorgon istället. Sen gick det väl rätt bra några timmar framåt.
Sen var det dags att bege sig till kvällens arbetspass. Klädde på mig arbetskläderna redan innan så jag skulle slippa byta om på jobbet. Tänkte att "jag tar cykeln", går ut till cykelstället och börjar fumla runt i mörkret efter min, men den finns ingenstans. DÅ kommer jag på att den står ju på centralstationen.. suck. Ser att det står 2 personer på busshållsplatsen, vilket innebär att den kommer snart. Så jag hinner ta 2 steg sen ser jag sen komma så jag springer skitfort och när jag kommer runt hörnet på bussen så chauffören ser mig i fönstret så kör han. IDIOTCHAUFFÖR!
Som att det inte vore nog
så står det kvar en tant på hållplatsen (lämnade nog av någon på bussen) som säger:
Du missade bussen (NEHE?!) hur ska du göra nu då? Nästa går inte förrens 03.15.
Jag svarade, med väldigt irriterad röst;
Ja, och jag ska till jobbet!
Stegade därifrån och upp i lägenheten igen.
Mamma säger då: Men vafan, nu har du bara 10 min på dig. Jaja, ge mig din cykelnyckel.
Har lika mycket problem med att hitta hennes, men fann den tillslut. Cyklar som en tok och hinner fram 2 min innan jag börjar! :D

Det går några timmar på jobbet och allt är lugnt. Precis när jag ska ge en gäst hans nyckel så går brandlarmet. Men vaffan?! Går till larmapparaten på väggen för att trycka på "Kvittering" så att jag ska hinna springa och kolla vad det är som står på. Men det händer ingenting när jag trycker så provar igen, och igen och igen. Tillslut ringer jag Björn och frågar hur man gör, han visste inte heller säkert då det där larmet så gott som aldrig utlöses. Tillslut fick jag tyst på lamret som hörs ut i byggnaden. Nu var det bara kruxet att lyckas få tyst på det larm som lät precis vid mitt öra, men lyckas inte. Brandkåren kommer och jag förklarar lite snabbt vad jag försökt gjort. De går iväg för att kolla på vad det är som satte igång larmet. Då visar det sig att det är något jävla ljushuvud som tryckt in larmknappen på en såndär "bilbrandlarm!" som brandmännen kallade det för, ni vet en såndär man öppnar luckan och trycker sönder glaset på.
Anledningen till att det inte gick att kvittera eller återställa larmet var just för att det var en såndär som blivit tryckt på. För det larmet går tydligen direkt till larmcentralen och går inte att göra något åt. När vi väl var klara med allt om brando ch rök och fan vet jag så luktar det mat bara. Jag villl ha kyvkling och är skittrött!!! VIll hem och sova nu! Men det är hela 2 timmar kvar innan jag slutar.. gaah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0