KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!

Okej, igår bestämde jag mig för att fixa köket här i lägenheten. Något som fick min aptit att försvinna totalt i ett flertal timmar.
Började med kylen där inte en enda matvara gick att äta eller ens röra, vissa matvaror var nära på att gå upp i molekyler bär man petade på dem, så det åkte raka vägen ner i kompostpåsen.
Syltburkar, mjölkpaket, senapsflaskor etc var jag först tvungen att hälla ut i komposten/diskhon och sen skölja ur. Odören som låg som ett tjockt moln i köket var inte mysig, skulle inte tackat nej till en gasmask just då.
Skafferiet var inte mycket bättre det, men tack och lov inte lika jobbigt.

Förslag: Om du ska resa bort en längre tid från din lägenhet/villa så släng all mat INNAN du åker, vänta inte med det tills du kommer hem igen. Det är mycket trevligare och häslosammare att göra sig av med det före utgångsdatum!


Bilden nedan: Detta är ett exempel på det jag slängde bort igår. På bilden ser ni mjukbröd.
Nej, det är inte dammsugarludd.
Jag lovar, det är mjukbröd. Eller det var det en gång i tiden iallafall.


När jag var klar med matkastningen så var det dags att samla ihop alla ölburkar som en lat människa inte
orkat panta på flera år.

På bilden: 160 st ölburkar + några petflaskor som är påväg till Årstahallens pantstation,
opantade ölburkar

Nu är det bara det roliga kvar i lägenheten, få upp alla grejer och röja undan skräpet :)
Så har jag namnsdag idag också!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: MIA

åh, grattis på namnsdagen =) hehe, mysigt värre med gamla mackor :P haha ska försöka ta mig ner till uppsala snart, har sätt att det finns erbjudanden om att ta tåget ner för 25 kr, ska ta och kolla upp de, så jag kan komma ner i january :D

2008-12-14 @ 11:37:08
URL: http://miadesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0