Mat och strapatser

Igår gjorde jag inte så mkt, eller jo det gjorde jag ju visst det!
Jag jobbade först 7-15 sen var jag och hämtade hem mitt nya soffbord.
*Står så fint här hemma. Tack Mintra!*
Efter det blev det en välbehövd dusch sedan vidare till Willys för att köpa ingredienser till middagen.
Patrik fick bli offer för mina tjänster.
(Hade jättestor lust att vara huslig men alltid trist att laga mat till sig själv.)
Så jag bjöd på Tagliatelle med gorgonzolasås och limekött. Mums!
Sedan tittade vi på 3 avsnitt av serien "True blood".
Faktiskt helt okej, man ville iallafall inte sluta titta. Men får bli fortsättning en anna dag.

Denna dag har väl inte varit så olik någon annan av mina dagar,
förutom att jag fick en positiv överraskning när jag fick se lönen :)

Gick upp vid 10.00 och åt frukost, sen blev det lite slapp framför tvn innan det var dags för lunch vid 12-snåret.
Klockan 14.15 cyklade jag ner på stan för att möta upp Emelie och följa med henne till AMS för att lämna ett papper, sedan in på Swedbank och fixa en grej. Vi drog runt lite på stan och jag hittade, mot all förhoppning,
ett par jeans :D Blev även en tröja och en tjocktröja.

*Blir nog att resa i dem när jag drar till Thailand. Sådär lagom varmt men ändå inte för kallt.*

Precis när jag skulle gå till cykeln för att åka hem fick jag sms av syrran, hon frågade vad jag höll på med.
Så slutade med att jag sprang, fort som f*n, till bussen för att följa med henne hem till mamma en snabbis.
Blev en snabbvisit hos morm och morf också för att få nåt att dricka och en eller två rulltårtsbitar innan bussen gick tillbaka till stan. Där vart det ett kostsamt besök på Cherry, så nu är min blodröda skål, som jag fick av syrran i julklapp, full med godis.

*Bara att komma och smaka den som vill ha* :D

Man måste ju äta middag också men orkade verkligen inte ta mig till Willys för att handla så var lat,
(och oekonomisk) och handlade inne på Hemköp.
Så nu ska jag ställa mig och laga risnudlar och steka skaldjur, vattenkastanjer, champinjoner och bambuskott.

Håll tummarna för att det blir bra :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Full rulle :)

fint bord du fått ;)

har ju inte sett det men det är ju ett sånt som vi har så klart det är snyggt ;)

Hoppas vi hinner ses imorgon!!

Kramar <3

2010-01-25 @ 21:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0