Sing Buri

I förrgår var jag, Am och hennes kusin Non till Kettamai och åt middag med hennes tjejkompis, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Men hon pratar iallafall flytande svenska då hon studerat i sverige och hennes man är svensk. Jättesöt liten som, Alexander, har hon också! Sen blev det att åka tillbaka till Siam och kolla i affärer.

Nu har jag förflyttat mig till Am's hemort, ca 2 timmar med bil norr om Bangkok. Alla är så trevliga och välkomnande!
Dom är väldigt faschinerade av min ljusa hy och tycker att jag är otroligt vacker ;)
Igår vart det mest bara att vara smått social med hennes familj och grannar, tog även en liten cykeltur runt området.
Hennes lillasyster, "Aöy", kan också engelska så det är skönt. Kusinen Non, eller brorsan, som dom kallar honom (de kallar sina kusiner för systrar och bröder för att dom står varandra så nära), försöker att prata engelska med mig, men går inte allt för bra så han får be Am att hjälpa till.

Idag ska vi till Aquarium & Zoo, så ska göra mig iordning nu!

Ska försöka, om tid finns ikväll, att lägga upp bilder jag tagit hittills!

Kram på er hemma i Norr <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0