Gräsö.. Komiskt värre!

Nu ska ni få höra. Som de flesta av er vet så har jag, eller min familj snarare, en sommarstuga på gräsö sen många år tillbaka.
Jag och Jens satt och pratade och han nämnde ett antal gånger "ute på gräsö" så var ju tvungen att fråga vart på gräsö hans stuga ligger.. såhär lät det:
J: Man åker förbi Djurstens fyr en bit
M: Hur långt efter Djursten? För det gör vi också.
J: Men vart ligger eran då?
M: Exakt en halvmil från färjan.. Man åker förbi en gärdsgård på vänster sida efter djursten.
J: Hmm men hur långt?
M: Efter gärdsgården så åker man ner för en liten backe och sen första till vänster..
J: Och så kan man ta till höger på den grusvägen?!
M: Ja..Mohlén, det är min mormor och morfar.
J: Men vaf*n då är ju vi grannar! Vi har husen som är om man åker rakt upp istället för att ta till höger. Den gula husvagnen som står där, det är min pappas.
J: Då är det alltså din morfar som har sprängt vägen och lagt grus så man kan åka där?!
M: Skojar du?! Jag har varit ute vid stugan alla somrar hela mitt liv.
J: Men det har jag också.. Känner du igen namnet Lotta?
M: Hmm ja..
J: Det är min syssling
M: Jag måste ringa mamma!
*ringer*
M: Du, du vet Lotta du lekte med som liten på gräsö? Det är Jens syssling!

Haha så underbart komiskt! Vi har bott grannar på Gräsö hela våra liv och aldrig träffat på varandra..
Men som Jens sa; "Då behöver vi inte bråka om vart vi ska åka under sommaren iallafall!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0