Misslyckad midsommar..

Började midsommarafton med att cykla hem från jobbet, eller det var tänkt att jag skulle göra det. Men när jag kommer ut till cykeln så är bakhjulet helt platt.. Var bara att dra hem cyklen, fick ju motion ändå. Väl hemma sprang jag in och hämtade cykelpumpen för att se om det blev något bättre. Tror jag pumpade i 10 min utan resultat. Tyckte nämligen att det var lite luft kvar i det igår kväll men så mycket luft försvinner inte på några timmar.. Så jag har punka..
Tänkte att äh, skit samma. Fixar det när jag vaknat för nu måste jag sova så jag orkar jobba natt.
När jag väl vaknade och började leta igenom skrubben efter reparerings-sats så gick det upp för mig att jag har inget sådant.. SUCK. Så var bara att sätta sig framför datorn för att försöka hitta något smartskaft som lyckats laga punka utan det lilla kitet, men icke. ALLA använder sig av det. Så ringde pappa och frågade och han sa att ICA lär ju ha det men frågan är om det är öppet. Jodå, säger jag. Det ska vara öppet, dom har öppet alla andra dagar om året 8-22 utan avvikelser för diverse högtider och röda dagar. Så skenade dit i tron om att de även denna dag skulle ha öppet i vanlig ordning. Men icke sa nicke, där var det tvart och igenbommat. S*tan i h*levete då!! Inte har jag tid att ta mig till en mack heller för att chansa på om dom har öppet.
Vägrar betala 30 kr för att åka buss så var bara att traska in till stan. Gick på ca 30 min i rask takt. Sen vet jag inte om jag tog den smartaste och snabbaste vägen in, tvivlar starkt på det. Men jag kom fram i tid iallafall och fick återigen motion!

Nu på jobbet så var jag lite för snabb för mitt eget bästa och stängde kassa 3 (dvs sista kassan för dagen) och kom sen på att det är ju ett rum kvar att checka in. Får hoppas på att de inte vill fixa klart med betalningen nu, för då blir det svårt. Kan nämligen inte öppna kassa 1 förrens jag gjort nattkörning etc.. Men det löser sig nog.
Så nu ska jag roa mig med att pilla mig i naveln tills vidare. Har lite för mkt energi för att jobba nattpass känner jag.. Måste göra av min energi nånstans. Typ lära mig att vara ute och springa och faktiskt gå på gympapass när jag har gymkort. Tar tag i det efter midsommarhelgens slut! :D

Glad midsommar på er och hoppas att ni gjort roligare saker än sovit, försökt fixa punka och jobbat!

Kommentarer
Postat av: Mia

ja, måste ju säga att jag hade en bättre midssommar =) hehe :P

2009-06-20 @ 23:34:16
URL: http://www.miiaar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0