Dubbelmacka

I torsdags jobbade jag 07.00-15.00 men blev att jag stannade kvar hela nästa pass också för att prata tjejsnack med Petra som böt av mig. Det var relativt lugnt på hotellet så var kul att göra henne sällskap och snacka. Sen var det bara hem och sova för jag började 07.00 igen i fredags.

Rätt mycket att göra på fredagen, en hel del utcheck och rätt mycket telefonsamtal och mail + konferenser i huset men inte så stressigt ändå. Vid 12.00-tiden fick vi veta att Helena, som skulle byta av mig 15.00, hade fått en låsning i ryggen och kunde inte ta sig ut sängen så Fia hade hört av sig till Petra, Kristin, Henrik och t.o.m. Björn för att höra om någon av dem kunde hoppa in och jobba men jag sa att "Jag tar kvällspasset jag, det är lugnt!" Så så fick det bli.
Jag fick både lunch, förrätt och varmrätt som tack. Mycket god mat var det :D

Det var en hel del som hände på hotellet under kvällen, två stora fester i restaurangen och en del incheck. Var trevligt men framåt 21.00 var jag riktigt rastlös, fanns inte mycket att göra just då så jag fixade lapparna som vi har sittandes vid repa-bänken, skrev om de som var gamla och slitna och flyttade om lapparna så att det var mer sammanhängande. Gick ut i lobbyn och rättade till flyers och broschyrer och puffade kuddar osv.

Mattias, nattisen, kom in vid 22.00 och såg rätt fundersam ut över att jag var där eftersom att det var jag som böt av honom på morgonen. Så förklarade hur det låg till så då böt han om och gick nattrundan direkt så jag kom från jobbet 22.35 istället för 23.00 som är vanliga sluttiden. Det var snällt!

Det öste ner när jag kom ut från hotellet så jag tänkte att "screw this shit, I'll take the bus" och började gå mot stora torget, när jag kommit runt hörnet, nästan vid linnéträdgården, märkte jag att jag glömt mobilen så bara att vända. Så, vi provar igen. Går mot stora torget, tar ut en 100-lapp när jag är där så jag kan åka bussen och ser på monitorn att det är 25 min kvar innan den går. Jag orkade inte vänta i 25 min på bussen så gick tillbaka till hotellet och tog cykeln istället. Rätt så genomblöt när jag kom hem och skulle inte förvåna mig om jag åker på en förkylning efter detta!

Gick och la mig vid 00.20 för jag var så trött. Idag vaknade jag första ggn vid 11.00 och då hade jag jätteont i halsen :S Men ställde väckarklockan på 13.00 och när jag vaknade nu hade jag bara lite ont i huvet och inte så ont i halsen.
Så nu ska jag duscha och fixa mig, sen drar jag till jobbet.

Hasta La Vista, Baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0