söndag, måndag, tisdag

Söndag.. Vilken j*vla dag...
Dagen började med att jag vaknade 05:00, jag tror jag vaknade iallafall, annars var det en extremt verklig dröm, av en olidlig smärta i vänstra armvecket. Skulle chansa på att det var kramp, hur man nu får det i armvecket. Det försvann inte heller hur jag än gjorde. På något sätt måste smärtan försvunnit för jag lyckades somna om men vaknade igen vid 05:17 av att jag var jättesnuvig, men likadant där somnade jag om. Men vaknade igen av att jag fortfarande var snuvig och när jag andades ut så fick jag blod över hela mig. Så jag rusade in i badrummet och försökte stoppa näsblodet samtidigt som jag försökte komma på en anledning till varför jag blödde denna gång (har gjort det fram och tillbaka i ett halvårs tid nu). När jag stoppat in blomull och tittat på klockan visade den 05:57, dvs 3 minuter innan det var dags att gå upp och fixa sig inför jobbet. Som tur var så hade det slutat blöda lagom tills jag behövde gå till bussen.

På jobbet var det lugnt och allt flöt på som det skulle. Killen ringde och sa att hans mamma kunde hämta mig när jag slutat för hon var ändå i stan. Han sa att hon skulle ringa mig runt 15:20. Så jag väntade på jobbet och klockan blev 15:40, då var jag rätt irriterad eftersom att hon inte hade ringt, så jag ringde henne och frågade vart hon var. Då säger hon:
-Jag är snart framme vid Årstahallen.
(!?Årstahallen?!)
-Jag är på jobbet, Erik sa inte att jag skulle ta mig hem, han sa att du skulle hämta mig här.
Då får man till svar:
-Okej, men kan du inte ta bussen hit då?
-Det är söndag, alltså går dom bara varje halvtimme. Men den går om 15 min så då är jag där kvart över..
-Men går det ingen till typ gränby eller något då?
-Den går nu och nästa går 16.15 så då är jag framme tidigast 16.30..
-Okej, men då går jag in och handlar sålänge så får du ta bussen som går 16.00
-Okej . . .
Det hade gått mycket fortare om hon åkt och hämtat mig istället, eller åkt förbi jobbet direkt som Erik sagt att hon skulle..
Jag orkade inte vänta på bussen så jag tog jobbcykeln istället och var framme 10 min innan bussen..

Väl hemma hos killen så började han jävlas med mig och brottas och hålla på, det hela resulterade i att mitt klockarmband gick sönder så nu måste jag skaffa ny klocka. Det är lika dyrt att köpa nytt armband som en ny klocka så..

Måndag
Var en väldigt seg dag, satt hemma och tittade på tv. På kvällen gjorde jag en rulltårta med hallonsylt och tittade på Project Runway.

Tisdag
Sen har jag även varit utan min kalender i minst två veckor och jag har vänt uppochner på lägenheten i sökandet efter den. Har t.o.m. letat i tvättkorgen.. Men den är spårlöst borta. Orkade inte leta efter den längre så åkte in till stan idag och köpte en ny inne på LundeQ, för 54 kr, var rea på den! Hittade även ett hopprep (lilaglittrigt) på Clas Ohlssons för 29 kr, så kan man träna lite hemma.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tänkte gissa på att du glömt din kalender på cykeln.. eller så har den halkat ner bakom toaletten när du satt och kissade och samtidigt planerade helgens äventyr..

jag är lite synsk..

2009-05-06 @ 22:28:06
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0